Laguna

Renault Club - Renault Laguna
Právě dnes se jistě u nás většina zraků automobilového světa obracela na prostory překrásného trojského zámečku, kde se v odpoledních hodinách konala dlouho očekávaná tisková konference spojená s představením nových modelů Renault, a to Laguna II a Laguna GrandTour.(o kterých jsme již psali) Při této příležitosti jsme měli i to potěšení seznámit se s novým generálním ředitelem Philippe Cournetem, který k nám do Čech přichází po ročním působení jako obchodní ředitel Renault v rusku.
Renault Club - Renault Laguna
Ale věnujme se radši představení nových modelů Renault.  Je možné, že Vás udiví, proč mluvíme o dvou různých modelech, když u předcházejícího modelu Laguny se prostě jednalo o sedan a combi.  V případe Laguny II se Renault snaží uvést na trh 2 rozdílná auta (hatchback a combi), obě s odlišnými filozofiemi, kterých hlavní myšlenkou je to, že se oba vozy snaží co nejvíce přiblížit jak designem, tak image cílové skupině klientely. Výsledkem tohoto záměru je snaha vytvořit atraktivní vozy a stát se jednou ze tří hlavních firem v Evropě v této oblasti trhu.

Renault Club - Renault Laguna
Rozdíly mezi oběma modely nejsou jen v designu, ale také v celkovém pojetí obou vozů a stejně tak v nabízeném stupni výbavy (Laguna GrandTour se může pochlubit
motorem Renault Club - Renault LagunaV6 24V 210 k s 5-rychlostní automatickou převodovkou s impulsním ovládaním). Nová Laguna byla o něco zvětšena proti předcházející, i když ne o moc, aby nedošlo k zbytečnému nárůstu hmotnosti vozidla, což by vedlo ke zvýšení spotřeby vozidla. Hatchback se řadí mezi dynamická, až  sportovní vozidla, kdežto verze Grandtour se spíše řadí do velkých elegantních vozů. Stejně tak jako vnější vzhled vozů, byl plně přepracován interiér, který působí velmi čistě a upraveně díky ušlechtilým materiálům, které jsou použity. Je jednoznačné, že na oba vozy na Vás dýchne příznačná francouzská elegance spojená s německou strohostí.
Renault Club - Renault Laguna
Dalším velmi důležitým aspektem nového vozu je jeho bezpečnost, o čemž nás Laguna II přesvědčila v testu NCAP, (již jsme o něm na našich stránkách psali), ve kterém získala jako první automobil v historii 5 hvězdiček. Tomu odpovídá i bezpečnostní výbava v sériovém vybavení, která je například tvořena ABS poslední generace, 4 kotoučovými brzdami a 6-ti airbagy, Na objednávku je možné mít i elektronický stabilizační systém ESP se systémem proti prokluzování kol ASR, či další 2 airbagy, asistenční systém brzd a systém kontroly tlaku v pneumatikách Renault Club - Renault LagunaMezi naprosté novinky patří absence klíčku k vozu, jehož místo nahrazuje karta Keyless Drive, respektivě Keyless Entry, obě ve velikosti kreditní karty. Rozdíl mezi těmito kartami je ten, že karta Drive má na sobě umístěná tlačítka, která slouží pro odemykání vozu, kdežto karta Entry reaguje na přítomnost řidiče v blízskosti vozidla. Systém kartu rozezná, odemkne imobilizér a elektromechanický zámek řízení a automaticky vozidlo nastartuje. Vše se odehraje po zasunutí karty do snímače uvnitř vozu a stlačení tlačítka start/stop. Jak jednoduché... Zajímavostí je, že karta si umí pamatovat nastavení sedadel, volantu, rádiových stanic, klimatizace a vnějších spětných zrcátek. Centrální jednotka dokáže pracovat až se 4 kartami s přiřazeným specifickým nastavením. Stejně tak se na kartu ukládá i aktuální stav paliva nebo zbývající čas do další předepsané prohlídky, což značně zjednodušuje servisní zásahy, také Vám oznámí poslední stav hladiny oleje, počet kilometrů a kontrolu znečištění.
Renault Club - Renault Laguna
Péče o detail vede v interiéru i k vnitřnímu osvětlení -- dvě stropní světla s lampičkou na čtení, doplněné dalším stropním světlem nad zavazadelníkem u combi, klasických 4 světel ve dveřích a dvou malých světélek zajišťujících minimální osvětlení střední konzoly a řadící páky.

Mezi další zajímavé novinky se řadí už vzpomínaný patentovaný systém sledování tlaku v pneumatikách, který vyvinul Renault ve spoluprací s Michelinem. Tato vymoženost okamžitě zjistí i sebemenší únik tlaku v kterékoliv pneumatice a řidiče automaticky upozorní kontrolkou na palubní desce, ve kterém kole dochází k úniku.
Mezi další prvky výbavy zvyšující bezpečnost jízdy kupříkladu v noci patří Renault Club - Renault Lagunaxenonové světlomety s komplexním povrchem, v této třídě jedinečné, ve spojení s dynamickým korektorem polohy a lepší reprodukcí světelného toku.
Dále byl představen nový systém navigace GPS. Tento systém byl prodáván už i Laguny I, ale zde se nachází v nové verzi. Barevný displej s vysokou rozlišovací schopností je umístěn ve střední části palubní desky. Za povšimnutí stojí také parkovací senzor, či zcela nový tempomat s omezovačem rychlosti. Pomocí tempomatu může řidič zvolit základní cestovní rychlost, kterou bude vůz udržovat konstantní, a jet tak zcela pohodlně, aniž by musel šlapat na plyn. Tuto rychlost lze kdykoliv změnit pomocí tlačítek umístěných na volantu. Při sešlápnutí brzdy nebo spojky je celý systém automaticky deaktivován.

Hned od svého uvedení na trh se bude řada zážehových verzí Laguny II prodávat se třemi pohonnými jednotkami 1,6 16V, 1,8 16V a 3,0 24V o výkonu 110, 123 a 210k. Krátce nato bude následovat nová verze zážehového motoru s přímým vstřikováním 2.0 16V o výkonu 140 k. Všechny tyto motory budou mít nová technická zlepšení, například elektronický plynový pedál,  dvojitý vačkový hřídel v hlavě, optimalizovanou délku sacího potrubí pro větší pružnost a vyšší točivý moment již od nejnižších otáček.

Motor 3,0 V6 24V, vyvíjený společně s firmou PSA, byl postupně vylepšován, aby se dosáhlo lepších výkonnostních parametrů a snížila se spotřeba.
Renault Club - Renault Laguna

Nabídka vznětových motorů pro vůz Laguna II bude na počátku tvořena motory 1,9 dCi "Common Rail". A to verzí o výkonu 105 K a druhou verzí 120 k díky přeplňování turbodmychladlem s variabilní geometrií klapek. Během roku 2001 bude paleta vznětových motorů doplněna o verzi 2,2 dCi  145 k.

Renault Club - Renault LagunaJako doplněk pohonných jednotek je do nové Laguny vmontována řada manuálních i automatických převodovek. A to 5 a 6 ti stupňová manuální převodovka nebo 4 -- 5 ti stupňová automatická převodovka.


Další zajímavostí je 12-letá záruka na prorezivění karoserie.

Mezi další specialitky toho vozu patří upravovaný nosič na kola konkrétně vyvinutý pro  Lagunu II, nebo DVD přehrávač pro cestující na zadních sedadlech s displeji LCD 16/9, vestavěnými do opěrek hlavy předních sedadel.
Renault Club - Renault Laguna

VERZE

1,6 16V

1,8 16V

1,8 16V

2,0 16V IDE

V6 24 V

1,9 dCi

Laguna II

Rozměry

Rozvor (mm)

2748

2748

2748

2748

2748

2748

Celková délka (mm)

4576

4576

4576

4576

4576

4576

Celková šířka se zp. Zrcátky/ bez zp. Zrcátek (mm)

1772/2060

1772/2060

1772/2060

1772/2060

1772/2060

1772/2060

Celková výška nezatíženého vozidla (mm)

1429

1429

1429

1429

1429

1429

Hmotnosti

Pohotovostní hmotnost (kg)

1270-1385

1280-1395

1315-1430

1300-1410

1430-1540

1350-1470

Užitečná hmotnost (kg)

450-565

470-585

470-585

475-585

440-550

465-585

Max. dovolená celková hmotnost (kg)

1835

1865

1900

1885

1980

1935

Motor

Zdvihový objem (cm3)

1598

1783

1783

1998

2946

1870

Maximální výkon (kW/k)

79 (110)

89 (123)

85 (118)

103 (140)

152 (210)

88 (120)

Při otáčkách (ot./min)

5750

5750

5750

5500

6000

4000

Maximální točivý moment (Nm)

148

170

168

200

280

270

Při otáčkách (ot./min)

3750

3750

3750

4100

3750

2000

Převodovka

Typ

Mech. 5 st.

Mech. 5 st.

Aut. 4 st
Proactive

Mech. 5 st.

Aut. 5 st.

Mech. 6 st.

Brzdy

Přední kola

kotoučové

Kotoučové

Kotoučové

Kotoučové

Kotoučové

Kotoučové

Zadní kola

Kotoučové

Kotoučové

Kotoučové

Kotoučové

Kotoučové

Kotoučové

Pneumatiky

195/65 R15

195/65 R15 (Auth)

195/65 R15 (Auth.)

205/55 R16

205/55 R16

205/55 R16

205/55 R16 (Expr.)

205/55 R16 (Expr.)

225/45 R17 (Dyn.)

Objemy

Objem zavazadlového prostoru (l)

430

430

430

430

430

430

Objem palivové nádrže (l)

70

70

70

70

70

70

Výkony

Maximální rychlost (km/h)

195

203

190

210

235

200

Zrychlení 0-100 km/h (s)

11,5

10,7

12,9

-

8,1

10,7

1000m s poevným stratem (s)

32,8

31,8

33,9

-

28,5

31,9

Spotřeba

Městský provoz (l/100 km)

9,9

10,0

11,7

10,4

14,9

7,2

Mimoměstský provoz (l/100 km)

5,7

6,1

6,4

6,1

7,3

4,6

Průměrná (l/100 km)

7,2

7,5

8,3

7,7

10,1

5,5

Emise Co2 (g/km)

173

180

199

185

240

150;

LAGUNA II GRANDTOUR

Rozměry

Rozvor

2748

2748

2748

2748

2748

Celková délka (mm)

4695

4695

4695

4695

4695

Celková šířka se zp. Zrcátky/bez zp. Zrcátek (mm)

1772/2060

1772/2060

1772/2060

1772/2060

1772/2060

Celková výška nezatíženého vozidla (mm)

1443

1443

1443

1443

1443

Hmotnosti

Pohotovostní hmotnost (kg)

1315-1430

1350-1475

1335-1455

1470-1580

1385-1510

Užitečná hmotnost (kg)

470-585

460-585

465-585

440-550

460-585

Max. dovolená celková hmotnost (kg)

1900

1935

1920

2020

1970

Motor

Zdvihový objem (cm3)

1783

1783

1998

2946

1870

Maximální výkon (kW/k)

89 (123)

85 (118)

103 (140)

152 (210)

88 (120)

Při otáčkách

5750

5750

5500

6000

4000

Maximální točivý moment (Nm)

170

168

200

280

270

Při otáčkách (ot./min)

3750

3750

4100

3750

2000

Převodovka

Typ

Mech. 5 st.

Aut 4 st. Proactive

Mech. 5 st.

Aut. 5 st.

Mech 6 st.

Brzdy

Přední kola

Kotoučové

Kotoučové

Kotoučové

Kotoučové

Kotoučové

Zadní kola

Kotoučové

Kotoučové

Kotoučové

Kotoučové

Kotoučové

Peneumatiky

205/55 R16
205/55 R16
205/55 R16
205/55 R16
205/55 R16
Objemy
Objem zavazadlového prostoru (l)
475/1512
475/1512
475/1512
475/1512
475/1512
Objem palivové nádrže (l)
70
70
70
70
70
Výkony
Maximální rychlost (km/h)
200
185
207
230
197
Zrychlení 0-100 km (s)
11
13,2
-
8,3
10,9
1000 m s pevným startem
32,3
34,5
-
28,9
32,3
Spotřeba
Městský provoz (l/100 km)
10,1
12,0
10,5
15,1
7,2
Mimoměstský provoz (l/100 km)
6,3
6,7
6,4
7,5
4,8
Průměrná (l/100 km)
7,7
8,6
7,9
10,3
5,6
Emise CO2 (g/km)
184
205
125
247
152
  text a foto: Petr Rosol, Michaela Višváderová

 

 

 

 



.