Auto Vašenda

Říká se, že všechno je jednou poprvé a co se týká života, je to moc dobře.
Poprvé se také na našich stránkách objevuje recenze na autoservis, který je naším partnerem. Tímto servisem je Auto Vašenda s.r.o. se sídlem v Praze 9 v blízkosti Harfy.

První informace o existenci tohoto servisu se ke mě dostaly před více než rokem. Shodou okolností mne krátce na to kontaktoval jeden z jeho majitelů, pan Řebíček s tím, že by měli zájem o spolupráci a rádi by se stali partnerem Renault clubu.

Naše pravidla pro zahájení spolupráce s novým partnerem jsou poměrně přísná, takže následovala osobní návštěva servisu, prohlídka zázemí a "přijímací pohovor".
Přiznám se, že na mne udělali dojem. Dílna čistá, nářadí srovnané, vybavení dílny mírně nadprůměrné, podlaha zametená. Nikde skvrny od oleje. Ještě větší dojem na mne udělalo nadšení, s jakým mluvili o práci. Teď už Auto Vašenda s.r.o. čekala jen "praktická zkouška".
V krátkém sledu za sebou navštívili servis dva "předjezdci" s nějakým relativně banálním problémem. V servise nevěděli, že je něco takového čeká, a netušili, že jsou právě pod drobnohledem, když se "předjezdci" nezávisle na sobě dostavili. Výsledek byl potěšující. Příjemný přístup, rychlé vyřešení problému a relativně příznivá cena, odpovídající průměru u dílen tohoto typu.
Teď zase přišla řada na mě. Měl jsem v té době potíže se ztrácením vody na své pětadvacítce, které se navíc nechtělo moc startovat za tepla, byla vadná kotva startéru. Bylo tedy jasné, kam se auto podívá.

Po předchozí domluvě jsem přijel do servisu, kde se mne ujal pan Vašenda. Vyjádřil podezření na prasklé těsnění pod hlavou a navrhl, pokud se jeho podezření potvrdí dva způsoby řešení. Buď výměnu těsnění samotného, bez repase hlav nebo s jejich repasí. Rozhodl jsem se pro repasi. Koneckonců po 200.000 kilometrech má holka nárok.
Podezření na prasklé těsnění se potvrdilo (před časem se mi na dovolené podařilo motor přehřát v zácpě kvůli zlomenému drátku od větráků chladiče). V průběhu opravy mne ještě několikrát kontaktovali a informovali o průběhu a nákladech Vinou této banální poruchy spínaly větráky pouze na nejvyšší rychlost po dosažení relativně vysoké teploty.) Upozornili mne, že se přehřívá katalyzátor, že bude pravděpodobně zanešený. Katalyzátor byl původní takže měl nárok na to být na konci svých sil. Koneckonců se to projevovalo mírným snížením výkonu ve vysokých otáčkách. Výfukové plyny nebyly schopny unikat tak rychle jak by bývalo bylo třeba. Dohodli jsme se na novém díle. Oprava se protáhla o dva dny kvůli objednávce a montáži katalyzátoru. Nad rámec objednávky byla ještě provedena drobná oprava elektroinstalace, přesněji řešeno výměna zoxidovaných drátů a konektorů na exponovaném místě u vzduchového filtru. Současně byl také vyměněn olej a chladící kapalina.
Výslednou cenu jsem porovnal podle podrobné faktury v jiném partnerském servise, patřícím do autorizované sítě. Cena byla o 34% nižší než byl odhad autorizovaného servisu. Vyšší byl jen čas, který by autorizovaný servis na opravu podle odhadu potřeboval a to zhruba o 20-25%.

Po převzetí vozu jsem mohl konstatovat, že oprava byla provedena v souladu se zadáním. Auto sice nebylo umyté, ale zároveň neneslo stopy po umaštěných montérkách v interiéru, což považuji za jeden z největších nešvarů servisů.

Smlouva o partnerství tedy byla podepsána.

Osud tomu chtěl, že jsem služby servisu od té doby potřeboval ještě několikrát. Za zmínku stojí dvě další opravy.
Jel jsem si do zahraničí pro další auto, které jsem koupil pro tchána. Bohužel v sobotu v dešti, 140 kilometrů od Prahy za nepěkného deště najednou zhasl motor, s ním zemřely veškeré přístroje, světla a vůbec celá elektroinstalace nejevila známky života. Pokusy o přivolání místní pomoci selhaly. Servisní linka Renaultu nám sdělila, že máme sice hezký vůz, nicméně že je příliš starý na to aby k němu vysílali auto, že by to stejně neuměli opravit. Nu, když neuměli, tak neuměli.
Zkusili jsme tedy zavolat ABA, tam nás přepojili na nějaký lokální servis, kde nám přislíbili, že přijedou do 20 minut. Těsně před uplynutím tohoto limitu se ozval telefon, hlas v něm mi sdělil, že nedorazí, protože to má skoro patnáct kilometrů a že nemáme škodovku. Obojí jsme už věděli. Škodovka vypadá jinak... Hlas doporučil abychom hledali pomoc jinde.
Zkusili jsme ještě pár možností, nicméně bohužel bezvýsledně. Nakonec tedy došlo na pana Vašendu, který pro nás z Prahy vyrazil s odtahovkou. Mezitím jsme diagnostikovali poruchu, velice banální. Přepálená hlavní pojistka. Jenže proč? Nahradit přepálenou pojistku kouskem plechu nebo drátu není problém. Jen kdybychom věděli proč se přepálila. Nechtěli jsme riskovat zbytečný požár elektroinstalace, tak jsme jen popojeli do nepříliš vzdáleného motorestu, umrtvili auto vyndáním drátu z plotu, který nám nouzově posloužil a šli jsme se dát kafe.
Když odtahovka dorazila nabídl se pan Vašenda, že s námi pro auto za hranice zajede. V duchu jsem si představil cinkání pokladny. Nabídnutá cena ale byla velmi příznivá. 10 Kč za kilometr, práce a čas v ceně. To za to stálo. Dojeli jsme tedy dalších 90 kilometrů za hranice, vyřídili formality, naložili auto a vyrazili zpět. Při nakládání "nového přírustku" jsem byl znovu trochu překvapen precizností s jakou pan Vašenda naložený vůz připoutal. Podobně pečlivý přístup jsem před tím viděl jen jednou. U motorestu jsme složili nejprve nové auto z odtahovky (pohotovostní hmotnost 925 kg) a na jeho místo jsme naložili pětadvacítku (1375 kg). Znám více firem, které by se tímto přehazováním nezatěžovaly. Pak už se žádné překvapení nekonalo. Druhé auto jsme naložili na vlek a uháněli jsme ku Praze.
V pondělí bylo opraveno. Příčinou byl zkrat způsobený vodou, která se při průtrži dostala k pojistce. Pětadvacítkami jezdím už 11 let ale že by se někdy někomu přihodilo tohle, o tom jsem neslyšel.
Při předání jsem ale stoprocentně spokojený nebyl. Vzduchový filtr nebyl správně upevněn a pod ním se nacházela poněkud neuspořádaná změť drátů. Během pár minut bylo vše v pořádku. Dráty se schovaly do "husích krků" a usadit správně filtr bylo otázkou okamžiku.
Asi po týdnu ale byla elektrika mrtvá znovu. Na vině byl povolený šroubek pojistky. Drobnost, ale nemusela by být. Pan Vašenda se nicméně promptně objevil u mne před domem a závadu odstranil... zaměstnanec dostal vynadáno.

Za zmínku stojí další oprava Renault laguna V6. U mé laguny se odporoučel motor do věčných lovišť. Na vině byly části rozvodového řetězu a silikonu, které v jiném servise napadaly do motoru a přicpaly sací koš olejového čerpadla... Škoda motoru, který umřel na chybu mechanika. Oprava neměla z hlediska ceny smysl. Zničený klikový hřídel, vložky válců, o kroužcích nemluvě. Do druhého dne mi obstarali motor jiný s výbornými parametry a za další čtyři dny byla laguna zase doma. Náplně byly vyměněny, včetně klimatizace. Perfektní čas i provedení. Nebylo co vytknout.

Na laguně také před časem proběhla oprava lemů zadních blatníků, kde se začaly objevovat první stopy koroze. Bolest laguny fáze I. Nečekal jsem až propukne naplno a nechal si blatníky opravit včetně nového laku. Cena byla standardní, jako kdekoliv jinde (oprava byla řešena subdodávku jiné firmy). Provedení mne příliš nenadchlo. Mám rád perfektně odvedenou práci. Lakýrník se nepříliš dobře vypořádal s prolisem prahu, který navazuje na blatník a ne zcela pečlivě začistil vnitřní hranu lemu. Na první ani na druhý pohled si laik ničeho nevšine, ale... Nu výsledkem byla sleva. Po několika měsících se však začínají objevovat zatím nepatrné skvrnky. Ve vedlejší hale však začala fungovat nová lakovna a podle toho, co jsem viděl... to možná bude na další článek. Koneckonců mám teď dva veterány, kde by se měl dělat lak.

Co říct na závěr?
Snad jen, kéž by byly všechny servisy takové. Výsledky nebyly vždy úplně stoprocentní, ale nikdo není dokonalý. A jedná-li se o málo závažná pochybení, jsem ochoten přimhořit oko. Zvláště pak, když se k chybě dokáže ten, kdo je za ni odpovědný postavit jako chlap bez licitace o tom, zda je to způsobeno tím nebo oním. Zkrátka jsem se stal spokojeným zákazníkem, což je důvod, proč tento článek vznikl.

V současné době u nich mám Renaulta 4CV na znovuoživení po letech stání a pětadvacítka teď čeká na dořešení záležitosti s hlavní pojistkou. Bude zřejmě nutno vymyslet něco jiného. Vlhko jí nedělá dobře. Možná se vrátíme k původnímu řešení, které vymyslel Renault a nebo... co já vím, nechám se překvapit. Třeba zase bude o čem psát ;-)

Diskusi o spokojenosti s tímto servisem naleznete: Na našem diskusním fóru - odkaz vede přímo k danému tématu.

(text Viktor Kazda)