Výsledky testů EURO NCAP 26.11.2002



Renault opět bodoval

Není to tak dávno, co jsme se radovali z toho, že se Renault stal prvním autem na světě, které v hodnocení EURO NCAP dosáhlo na příčku nejvyšší. Tím autem, které dosáhlo mety pěti hvězdiček se stal Renault Laguna. V mezidobí ji sice dostihl Mercedes se svou třídou E, ale Renault neusnul na vavřínech a pokračoval ve vývoji dalších vozů, které měly stanout po boku Laguny. Těmito auty se dnešním dnem staly Renault Mégane II a Renault Vel Satis. Renault je tedy opět o krok napřed před všemi ostatními. Jedinou další automobilkou, které se dnešního dne podařilo dosáhnout nejvyššího ocenění je švédský Saab se svým modelem Saab 93.

Seznamte se se základní metodikou nárazových testů
Čelní náraz: Testované auto naráží rychlostí 64 km/h do deformovatelné bariéry z hliníku o rozměrech 1000 x 540 mm (d x š), přičemž bariéru zasahuje 40% své šířky. Jde o nejtypičtější případ čelního srážky dvou protijedoucích vozidel.
Boční náraz: Stojící vozidlo je vystaveno nárazu deformovatelného předmětu o rozměrech 1500 x 500 mm (d x š), který se v okamžiku střetu pohybuje rychlostí 50 km/h.
Střet s chodcem: Do stojící postavy dummieho naráží rychlostí 40 km/h jedoucí vozidlo
Ochrana hlavy: Boční náraz pohybujícího se vozidla do plného ocelového sloupu s průměrem 254 mm rychlostí 29 km/h. Ke střetu dochází v místě trupu řidiče nebo spolujezdce.

Testy byly provedeny na těchto vozidlech: Renault Mégane II 1,6 16V (levostranné řízení), 1175 kg a Renault Vel Satis 2,2 dCi (levostranné řízení), 1800 kg.
Mégane II je vybaven airbagy řidiče a spolujezdce, bočními airbagy, clonou na ochranu hlavy (hlavový airbag), bezpečnostními pásy s předpínači a omezovačem tlaku vpředu a na krajních zadních sedadlech, systémem ISOFIX na předním sedadle (příprava na dětskou sedačku) a varovnou kontrolkou nezapnutých bezpečnostních pásů.
Výsledky dosažené v testu: čelní náraz 14 bodů (88%), boční náraz 18 bodů (100%), upozornění na nezapnutý pás 1 bod, střet s chodcem 11 bodů (31%).

Vel Satis je vybaven adaptabilními airbagy řidiče a spolujezdce, bočními airbagy, clonou na ochranu hlavy (hlavový airbag), bezpečnostními pásy s předpínači a omezovačem tlaku vpředu a na krajních zadních sedadlech, systémem ISOFIX na krajních zadních sedadlech a varovnou kontrolkou nezapnutých bezpečnostních pásů.
Výsledky dosažené v testu: čelní náraz 14 bodů (88%), boční náraz 18 bodů (100%), upozornění na nezapnutý pás 1 bod, střet s chodcem 2 body (6%).


(text Viktor Kazda, Foto EURO NCAP, Archiv)