AVANTIME

AVANTIME

AVANTIME
    
Spojení designérů a techniků od Renaultu a Matry je snad už historickým pravidlem. V poslední době téměř pravidelně z jejich dílen vycházejí technické skvosty, které lze bez nadsázky nazvat uměním. AVANTIME
Poslední plod dosavadní spolupráce nese jméno AVANTIME. Je to dvoudveřové kupé 2+2 nadčasových tvarů. Pokud by se dostalo do sériové výroby, terčem pro jeho prodejní úspěch by se stali lidé, kteří projevují svou náklonnost inovaci, dynamice a netradičním věcem, lidé, kteří vlastní nebo vlastnili kupé nebo kombi a chtějí všestranný, prostorný dopravní prostředek s velkou dávkou osobnosti. AVANTIME

Podíváme -- li se na AVANTIME blíže, zjistíme, že má mnoho společného s konceptem INITIALE (1995) a VEL SATIS (1998). U všech tří prototypů klade Renault velký důraz na dynamiku, luxusní pohodlí, bezpečnost a silnou osobnost. Sám za sebe nohu říci, že kdyby se kterékoli z těchto vozidel objevilo na našem trhu, neváhal bych ani vteřinu a spěchal za nejbližším dealerem udělat objednávku. AVANTIME

Renaultu se podařilo skloubit dvě zdánlivě nesouvisející formy karoserie, kupé a monospace. AVANTIME má od každého něco. Od kupé má dvoudveřové řešení přístupu do vozidla (stejný systém otevírání jako u VEL SATIS), jeho dynamické a ovládací schopnosti. Od monospace přijal jednoprostorovou karoserii, vysoký posaz řidiče, prostornost a variabilitu interiéru. Na tom designéři opravdu nešetřili, jako nešetřili na žádném z výše uvedených prototypů. A tak ve výbavě nechybí čtyři opravdu luxusní sedadla, spousta technických vymožeností usnadňujících řidičovi jízdu., a zbude li mu čas, starají se i o zábavu. Displej navigačního systému totiž slouží zároveň jako obrazovka pro DVD přehrávač.

AVANTIMEŽe to AVANTIME myslí s dynamikou opravdu vážně, o tom vás přesvědčí jeho motor. Pod kapotou bije silné šestiválcové srdce o výkonu 250 koňských sil s točivým momentem přesahujícím 300 Nm. Pomocí manuální šestistupňové převodovky je síla motoru přenášena na kola. Ty také stojí za zmínku, nejsou totiž ledajaká. Dvacetipalcové ráfky z lehkých slitin budí jistě respekt a leccos o dynamických vlastnostech prototypu napovídají. O to, aby se řidiči při defektu nic nestalo se starají pneumatiky o šířce 245 mm, které i při náhlém úniku vzduchu z pneumatiky zajišťují další bezpečný dojezd nejméně na vzdálenost 250 kilometrů, rychlostí 80 Km/h

 

Technické údaje
délka 4634 mm
šířka (bez zpětných zrcátek) 1884 mm
výška 1600 mm
rozvor 2752 mm
rozchod vpředu 1600 mm
rozchod vzadu 1600 mm
pohotovostní hmotnost 1750 kg
převis karoserie vpředu 1018 mm
převis karoserie vzadu 872 mm

Motor

vpředu napříč V6 24V 2946 ccm
výkon 250 k
točivý moment > 300 Nm
Emisní standard Euro 200

Převodovka

manuální , počet stupňů 6

Ráfky a pneumatiky

ráfky z lehkých slitin 20"
pneumatiky Michelin PAX 245

AVANTIME

AVANTIME
(text Viktor Kazda, foto Renault)