EPURE

EPURE
      Výsledkem dalšího výzkumu týkajícího se bezpečnosti byl model EPURE, jehož základem byl známý Renault pětka. Byl představen v roce 1979 jakoEpure nejmenší bezpečné čtyřsedadlové vozidlo na světě. Ačkoli byl postaven na bázi Renaultu 5, jeho motorový prostor byl uzpůsoben tak, aby pojmul silnější pohonnou jednotku z modelu R 14. Jeho přední část byla uzpůsobena takovým způsobem, aby zachytila čelní náraz progresivní deformací a nedošlo k poškození kabiny pro cestující. Aby byly co nejlépe zachyceny účinky bočního nárazu, bylo vozidlo vybaveno křížovými výztuhami podlahy. Nemenší péče byla věnována uchycení bočních dveří. Palivová nádrž byla opatřena ochranným obalem. Byl použit nový mechanismus ukotvení bezpečnostních pásů s předpínačem. Tento systém zaručoval plné napnutí bezpečnostních pásů několik setin vteřiny po nárazu.