PROTOTYPY

      Automobilka Renault se může pyšnit patenty, inovacemi a zlepšováky, jako málokterá jiná automobilová společnost na světě. Také díky těmto aktivitám může být značka hrdá na druhé místo, co se týče počtu získaných titulů "automobil roku". Připomeňme si tedy převratný model R 16, líbivý R 9, nadčasové Twingo a revoluční Scénic.

V následujících řádcích se podíváme na některé plody výzkumu:

  • 1890 Patent na přímo řazenou převodovku
  • 1902 Patent přeplňování motoru
  • 1905 Představeny kapalinové tlumiče
  • 1923 Patent mechanické servobrzdy
  • 1926 Patent nastavitelného opěradla sedadla dovolujícího variovat zavazadlový prostor
  • 1936 Patent na sedadlo s pružným opěradlem
  • 1961 Renault představuje R 4 první automobil s hermeticky uzavřeným systémem chlazení na světě a také dlouhozdvihové pérovaní torzními tyčemi
  • 1965 Představen pětidveřový hatchback se sklopnými zadními sedadly, alternátorem a elektrickým větrákem chladiče.
  • 1976 Postranní ochranné lišty a zaoblené nárazníky z polyesteru
  • 1980 Výroba vozidel sériově vybavených turbodmychadlem
  • 1984 První MPV (Multi purpose vehicle) -- Espace
1956 - Etoile Filante
1966 - Projekt H 1974 - BRV
1979 - EPURE 1981-  EVE
1987 - VESTA  1988 - MÉGANE
1990 - LAGUNA 1991 - SCÉNIC
1992 - ZOOM 1993 - RACOON
1994 - ARGOS 1994 - LUDO, MODUS
1995 - NEXT 1995 - INITIALE
1996 - FIFTIE 1998 - ZO
1997 - PANGEA 1998 - ESPIDER
1998 - VEL SATIS 1998 - LAGUNA FEVER
1999 - AVANTIME 2000 - KOLEOS
2001 - TALISMAN 2002 - ESPACE