Projekt H

Projekt H
Renault vyšší třídy sedmdesátých let měl být vybaven vidlicovým osmiválcem

       Po úspěšném uvedení typu R4 a R16 se Renault pokouší o průnik do vyšší třídy. Koncem šedesátých let začala práce na projektu H. Automobilky Renault a Peugeot začaly s vývojem společného motoru V8, který by měl pohánět budoucí luxusní verze automobilů obou továrních značek. Ve vývojovém oddělení Renaultu vznikly tři prototypy 4,90 m dlouhé limuzíny se šikmou zádí. Během jízdních zkoušek se však ukázalo, že motor je příliš těžký a nastaly problémy s brzdami. A co bylo ještě horší, motor spotřebovával příliš mnoho benzínu. Tento problém přišel v opravdu nevhodnou dobu, kdy to v Evropě auta s velkou spotřebou přestávala mít lehké. Proto byl v roce 1967 projekt ukončen a nahrazen projektem 120, se šestiválcovým motorem a délkou zmenšenou na 4,70 m, ze kterého později vznikl model R30.

Osmiválec měl sice dost síly, ale i příliš vysokou spotřebu

Sedadla připomínala spíš křesla

Prototyp dostal šikmou záď, věc do té doby ve vyšší třídě nevídanou