VEL-SATIS

Vel-satis

Jak si Renault představuje automobil budoucnosti?

      Na pařížském autosalonu Renault zveřejnil svojí představu o luxusním automobilu budoucnosti. Koncept VEL SATIS je elegantní čtyřsedadlové kupé, avantgardní co do koncepce i designu. Kombinuje respekt ke tradičním hodnotám luxusních vozů s předvídavostí, svobodou, expresí a rafinovaností, která je vlastní Francouzům a Renaultu zvlášť.
      Více než ve kterémkoli jiném segmentu vozů záleží přístup výrobce k designu luxusních vozů na kultuře a stylu výrobce a mentalitě lidí žijících v zemi, kde se vůz vyrábí. Pro někoho třída luxusních vozů znamená klasickou kombinaci luxusních materiálů (kůže, dřeva a kvalitních koberců), pro jiného zase spíš vyjádření vlastního já, posílené o sílu vozu vybaveného nejlepší technologií. Přístup výrobců ke třídě luxusních vozů je většinou velmi konzervativní. Většinou jsou vozy luxusní třídy koncipovány jako tříprostorové, dvou nebo čtyřdveřové luxusní limuzíny.
      Koncept INITIALE a VEL SATIS symbolizují přístup Renaultu k luxusním vozům budoucnosti: avandgardní koncepce vycházející z konvenčního tříprostorového vozu se silným a elegantním designem, typicky francouzskou rafinovaností, pokročilou technologií a úžasnou nabídkou místa a pohodlí pro řidiče a cestující.
Vel-satis

Nový přístup ke čtyřsedadlovému kupé
      Čtyřsedadlové kupé VEL SATIS vychází sice z tradičního přístupu ke konceptu luxusního vozu, nicméně tříprostorovou karosérii nahrazuje jednoprostorovou s naprosto unikátní zádí. Spojením velkého vnitřního prostoru s velkými, pohodlnými sedadly dává vzniknout exkluzívnímu vozidlu stvoženému pro dlouhé cesty v naprostém luxusu. Jeho pružný třílitrový motor, odvozený od toho, který se používa v Laguně nabízí zátah už od nízkých otáček. S výkonem 210 koní a točivým momentem 290Nm uděluje vozu velmi slušné dynamické parametry. Samozřejmostí je splnění nové emisní normy Euro 2000. Přenos síly na kola obstarává pětistupňová automatická převodovka s možností sekvenčního řazení rychlostních stupňů.

Moderní design
      Co se vzhledu týče, nabízí VEL SATIS čistý styl s napjatými liniemi v přední části a zakulacenou zadní partii. Na první pohled zaujme kontrastem mezi extrémně dlouhým předním převisem a velmi krátkým převisem zadním. Tento záměrný nepoměr vytváří dojem dynamiky vozu. Zdá se, že se VEL SATIS inspiroval i u předválečných vozů, jako např. u 40CV, jehož kapota volně splývala až k nárazníku, nový koncept má právě takový "nos". Otvory pro vstup vzduchu do motoru jsou po stranách takto protažené kapoty. V duchu jednoprostorového uspořádání kapota plynule přechází do čelního skla. Čelní sklo a střecha vozu jsou vyrobeny z jednoho kusu skla technologií speciálně vyvinutou pro tento koncepční vůz. Díky skleněnému komponentu je interiér velmi dobře prosvětlen. Řidiči naopak poskytuje velmi dobrý výhled z vozu. Taktéž velmi originální je řešení otevírání zavazadlového prostoru. Ten se otevírá jako šperkovnice, vrchní díl se otevírá vzhůru kolem hrany zadního panoramatického okna, zatímco spodní díl víka se otevírá dolů kolem nárazníku. Zadní sdružené svítilny jsou umístěny svisle, stejně jako přední, a používají neonovou technologii. Boky vozu, ploché a vysoké budí dojem mohutného a pevného vozu. pro přenos síly vozu na silnici byla zvolena velká, dvacetipalcová kola, vybavena novými pneumatikami Michelin PAX s vertikálním kotvením.
Vel-satis

Pozornost k detailům usnadňujícím přístup
      Ačkoli je VEL SATIS dvoudveřové kupé, stále nabízí cestujícím snadný přístup k jejich sedadlům. Klíče byly nahrazeny bezdotykovým zařízením, které vozidlo automaticky rozpozná, kdykoli se řidič přiblíží k vozu. Jakmile dojde k rozpoznání, dveře se odjistí a vypne se imobilizér.
      Přední dveře konceptu VEL SATIS jsou se svojí délkou 1,78m v automobilovém světe největší. jsou vybaveny speciálním uložením, které umožňuje kromě jejich otevření do boku také jejich posun směrem kupředu. Díky tomu se dveře neotevírají ani do té šíře, jako například u Twinga.
      Široké otevření dveří zpřístupňuje pohodlně sedadla všem pasažérům. Jako by to ale nestačilo, pro cestující na zadních sedadlech je připravena další finesa. pouhým stlačením tlačítka na dveřích se přední sedačka posune ještě více kupředu a otevře se zadní okno. Po usazení cestujícího na zadním sedadle senzor aktivuje navrácení předního sedadla do původní polohy a zároveň zavře zadní okno.
      Interiér konceptu vyjadřuje filozofii Renaultu: příjemné a rafinované pohodlí prostornost, světlost a estetická citlivost ke každému detailu.
      Barvy vnitřní výbavy jsou světlé, kombinace béžové a šedé. Nová je kombinace kůže a dřeva nejen na přístrojové desce, ale i na sedadlech. Kůži vhodně doplňuje kvalitní látka a tlačítka jsou zhotovena z umělé slonoviny. "Křesla" jsou vybavena loketními opěrami a elektricky nastavitelnou opěrkou hlavy. do obou dveří jsou zabudovány dvě přihrádky s posuvným krytem, po jejich otevření se vám nabízí chlazený prostor, vybavený skleničkami na šampaňské.
      Přístrojová deska je vzorem kvalitního zpracování, citu pro detail a rafinovanosti. Dominují zde přímé linky v kontrastu k prudkým křivkám. Není zde jediný přebytečný detail ani žádné zbytečné zařízení nebo mechanismus. Kryt "Kapličky", v níž jsou umístěny přístroje se automaticky otevírá při zapnutí zapalování a po vytažení klíčku se zase automaticky zavře.
      VEL SATIS předvídá miniaturizaci komponentů, např.: topení, ventilace, klimatizační jednotky. Středová konzola je inspirována tvarem harfy, dělí prostor pro řidiče a spolujezdce na dva zcela separátní prostory. Analogové hodiny umístěné v horní části středové konzoly doplňují eleganci a rafinovanost přístrojové desky. Když je VEL SATIS v pohybu, stále vás naplňuje úžasem, otáčíte-li volantem, jeho střed, kde jsou umístěny některé ovládací prvky stojí, zatímco věnec se otáčí.

Sofistikovaná technologie způsobuje řidiči radost z jízdy.
     Jako součást vize luxusního vozu dává Renault prostor pokročilé technologii, zároveň ale vůz "nepřecpává" zbytečnou technikou. jakkoli jsou zařízení ve voze sofistikovaná, jejich použití musí být pro řidiče snadné a lehko pochopitelné.
     Renault drží v navigačních systémech prim se systémem Carminat a toto vedení potvrzuje dále použitím telematického cestovního systému. díky použití DVD technologie je přístupová doba k datům umístěným na nosiči dat 8x rychlejší než je tomu u klasického CD-ROMu. Navigační informace mohou být doplněny o informace z oblasti kultury v oblasti, kde se vozidlo nachází. Dvě 16/9 obrazovky zpřístupňují cestujícím informace o cestě, popřípadě slouží jako zpětná zrcátka. Zobrazují obraz snímaný kamerou umístěnou nad zadním oknem.

MOTOR

Počet a uspořádání válvů V6 24V
Vrtání , zdvih 82 / 87,7 mm
Objem ccm 2946 ccm
Výkon 210 k
Točivý moment 290 Nm
Emisní standard Euro 2000

PODVOZEK

Rozvor 2873
Rozchod vpředu/vzadu 1619 / 1609 mm

PŘEVODOVKA

5 stupňová automatická s možností sekvenčního řazení

ROZMĚRY A HMOTNOSTI

Délka 4680 mm
Výška 1350 mm
Šířka bez bočních zrcátek 1880 mm
Převis vpředu 695 mm
Pohotovostní hmotnost 1320 Kg

KOLA

Ráfky 20" z hliníkové slitiny
Pneumatiky 245 Michelin PAX


Vel-satis