5. SRAZ v Mělníku

Pátý sraz Renault Clubu Česká republika,
aneb učili jsme auta jezdit po třech

O víkendu 29.9. --1.10. 2000 jsme se opět sešli v dobré náladě a někteří i v bojovném duchu v Mělníce. Přijeli jste, jako obvykle, ze všech koutů republiky, auty novými, staršími i hodně starými. Přijeli jste mladí, v nejlepších letech i v důchodu. Jedno jste ale měli určitě společné všichni; lásku k automobilům s kosočtvercem ve znaku, dokonce i ti, kteří nemohli přijet s Renaultem.

Páteční večer proběhl ve znamení příprav a přátelského klábosení u improvizovaného piva v improvizované klubovně, kterou jsme si společnými silami postavili. Pro jednoho by to byla práce na půl dne, ale když jsme se do toho pustili všichni, byla práce hotová za půl hodiny. Většina z vás šla brzo spát, aby byla fit na sobotní soutěžení.

Sobotní soutěžení začalo tradiční jízdou zručnosti. Tak jak byla trať postavená, sváděla některé závodníky k velmi rychlým průjezdům, při kterých je jejich vozy stavěly na tři kola. Jízda po třech sklidila u obecenstva velký úspěch a tím i aplaus. To všichni ještě netušili, že ostatní jízdy budou právě ve znamení tříkolek. Po vydařené spanilé jízdě totiž následoval "motýlek". Motýlek to je "prudce vyrazit rovně, pak na plné pecky čtyřikrát doleva a prudce doprava". Zní to jednoduše, ale v praxi to taková legrace není. Stačí špatně zvolit poloměr a už jste tragicky pomalí, a ztrácíte drahocenné setinky. Abyste získali slušné umístění v této soutěži, chtělo to pevné nervy a na chvilku zapomenout na soucit s trpícími pneumatikami, které často hrozily odmítnutím poslušnosti a snažily se sklouznout z ráfků.

Následující soutěž se zdála být jak zkouškou jízdních dovedností, tak i pozornosti pilotů. Brankový slalom totiž projela celá třetina startovního pole se ztrátou jedné branky. Poctivější z vás k minuté brance zacouvali a projeli ji správně. Ti méně poctiví, nebo ti, kteří to ani nezaregistrovali pokračovali svižně do cíle. Neprojetá branka znamenala dvacetivteřinovou penalizaci a to byl konec nadějím na dobré umístění.

Poprvé jsme si na vás také vymysleli soutěž, závody, při kterých jste nedrželi volant v ruce. Řízení nadupaného Renaultu Megane coupé nedělalo starosti především mladším řidičům, zvyklým na počítačové hry a posunulo je kupředu v celkovém hodnocení.

Když už jste měli ruce dostatečně umotané z jízd zručnosti, prověřil vaše vědomosti znalostní test, ve kterém jsme se od jednoho nejmenovaného účastníka dozvěděli, že pneumatiku vynalezl pan František Barum a další nevídané věci. Tak nevím, jestli ty testy neděláme víc pro pobavení naše nebo vaše J .

Zlatým hřebem sobotního dne byl orientační závod. Stejně tak jako na jaře prověřil soudržnost posádek při dohadování o správném směru jízdy. S jeho přípravou jsme si dali opravdu práci a udělali ho hodně náročný. To se projevilo v počtu chyb, které jste si ve svých jízdních výkazech přiváželi do cíle. O to víc nás ale těšilo nadšení těch, kteří ho zvládli na jedničku.

Ještě neuplynulo ani 100 hodin od konce srazu a už si na vás vymýšlíme další fígle na příště. Když dá počasí, čas a možnosti, uvidíme se v zimě na zamrzlé ploše.

Do té doby, ať vám to hezky jezdí.

Omluvte prosím zpoždění připravovaných obrázků, budou se zde objevovat postupně protože jich je opravdu hodně.

OBRÁZKY 1

OBRÁZKY 2

OBRÁZKY 3

(text Viktor Kazda, foto Bahno, Martin Havlíček, Standa Kulhánek, Petr Marek)